Legal education in Chile and gender: An urgent need

Authors

  • Mirna Villegas Díaz Universidad Central de Chile

Keywords:

Law teaching, Gender and law, Curricula, Gender and criminal law

Abstract

The way of teaching the law directly affects the way in which the operators act in the legal system, bringing as a result, conscious or unconscious discrimination "against women. Gender neutrality in legal language, and the absence of explanations for the high incidence of law in unequal power relationships surrounding their concept contributes to the lack of social solidarity and equity that can be translated into just laws.

Author Biography

Mirna Villegas Díaz, Universidad Central de Chile

Dra. en Derecho y Postgraduada en Criminología por la Universidad de Salamanca. España. Licenciada en Ciencias Jurídicas y sociales por la Universidad de Chile. Investigadora Centro de Investigaciones Jurídicas y Sociales Universidad Central de Chile. Coinvestigadora en el proyecto Anillos en Género y Cultura (SOC 21) del Centro de Estudios de Género para América Latina y El Caribe de la Universidad de Chile. Directora y Coordinadora Académica del Magister en Derecho Penal. Universidad Central. Profesora postgrado Facultad de Derecho. Universidad de Chile. Sus líneas investigativas son: Tratamiento jurídico del terrorismo; Derecho Penal y Género; Pluralismo cultural, Pueblos originarios y Derecho Penal.

Published

2011-05-15

How to Cite

Villegas Díaz, M. (2011). Legal education in Chile and gender: An urgent need. Latin American Journal of Inclusive Education, 5(1), 107–121. Retrieved from https://revistainclusiva.ucentral.cl/revistainclusiva/article/view/5_1_009

Issue

Section

Sección Temática