Cooperative learning as a key methodology to respond to student diversity from an inclusive

Authors

  • Gemma Riera Romero Universidad de VIC - Universidad Central de Cataluña

Keywords:

School inclusion, Cooperative learning, Attention to diversity, Structure of the activity

Abstract

Currently, the implementation of new power even requires, firstly, to prepare teachers and, secondly, to make the most inclusive educational programs that enable attention to diversity in mainstream schools. Therefore the aim of this paper is to discuss some basics about underpinning inclusive education, and methodology of cooperative learning as needs and resources to address student diversity, and as content to learn to live with plurality of individual differences is an inclusive educational model.

Author Biography

Gemma Riera Romero, Universidad de VIC - Universidad Central de Cataluña

Profesora adscrita al Departamento de Psicología de la Universitat de Vic. Diplomada en Magisterio de Educación Especial (Universitat de Vic, 1994), licenciada en Psicopedagogía (Universitat Ramon Llull, 1996) y Doctora en Pedagogía (Universitat de Vic, 2010). Es miembro del Grupo de Investigación sobre Atención a la diversidad (GRAD) de la Universidad de Vic desde 1998 hasta la actualidad.

Cuenta con una amplia experiencia en formación continuada y asesoramiento a maestros y profesores; centros de Educación Infantil y Primaria y centros de secundaria. Actualmente también es formadora del CIFE de la Universidad de Vic, y colaboradora del ICE de la Universidad Autónoma de Barcelona, entre otros. Ha realizado contribuciones a distintos Congresos y Jornadas con la finalidad de avanzar en el trabajo de ésta temática.

Published

2011-11-01

How to Cite

Riera Romero, G. (2011). Cooperative learning as a key methodology to respond to student diversity from an inclusive. Latin American Journal of Inclusive Education, 5(2), 133–149. Retrieved from https://revistainclusiva.ucentral.cl/revistainclusiva/article/view/5_2_009