Educative Inclusion. Theories, Demand and Slogans; Thoughts and Proposals

Authors

  • Mariano Narodowski Universidad Torcuato Di Tella

Keywords:

Educational inclusión-exclusion, Equiality in education, Quelity, Dilemmas, Schools

Abstract

Educative inclusion is analyzed from an analytical and proposing standpoint. The outline goes over problems arising during inclusion–exclusion, sketches out a defi nition for inclusion and analyzes it taking educational justice as a background as well as its proposal in regards to quality. A teachers place, as well as the schools, in the current educational dilemmas will also be covered.

Author Biography

Mariano Narodowski, Universidad Torcuato Di Tella


Magíster en Ciencias Sociales (FLACSO, Argentina) y Doctor en Educación (UNICAMP, Brasil). Siendo Profesor de la Universidad Torcuato Di Tella en junio de 2007 fue elegido como Legislador de la Ciudad de Buenos Aires y actualmente es Ministro de Educación de la Ciudad de Buenos Aires. Profesor Visitante de la Universidad de Harvard (2006) y Presidente de Lugar Por la Educación Argentina (LEA), ha dictado cursos de posgrado y conferencias en distintos países del mundo. Ha publicado 15 libros y cientos de artículos en revistas científicas y de divulgación especializadas en ciencias sociales y educación. Su nuevo libro como compilador junto a Mariana Gómez Schettini es Escuelas y Familias. Problemas de diversidad cultural y justicia social, Ed. Prometeo – EDUCA.

Published

2008-11-01

How to Cite

Narodowski, M. (2008). Educative Inclusion. Theories, Demand and Slogans; Thoughts and Proposals. Latin American Journal of Inclusive Education, 2(1), 31–39. Retrieved from https://revistainclusiva.ucentral.cl/revistainclusiva/article/view/2_1_003

Issue

Section

Temática Libre