Current demands to the professionals of the Special Education in the Chilean context

Authors

  • Paula Riquelme Bravo Universidad Católica de Temuco

Keywords:

Professional profiles, Demands, Special needs education, Formative processes

Abstract

The raising of professional profiles requires a searching of different sources. The following article shows the analysis of key texts and normative texts related to general education and its impact in special needs education. Also, this article identifies the challenges, purposes, professional sceneries and formative demands to the professional of this educational way. Social changes, cultural, political and disciplinary cores that are provoking an impact in educational roles and functions were identified to be considered in formative initial processes and in the later education.

Author Biography

Paula Riquelme Bravo, Universidad Católica de Temuco

Docente de la carrera de Educación Diferencial de la Facultad de Educación de la Universidad Católica de Temuco. Experta universitaria en Estimulación Temprana, Logopedia y Psicomotricidad. Magíster en Educación, mención Evaluación. Sus áreas de investigación están relacionadas con equidad en educación superior, atención temprana y rezagos del desarrollo e innovación en educación especial. Ha participado en estudios y proyectos de carácter nacional, relacionados con Educación Inclusiva, competencias profesionales del profesional de la Educación Especial en Chile, Sistema de tutorías para estudiantes en contextos de pobreza en educación superior.

Published

2010-11-01

How to Cite

Riquelme Bravo, P. (2010). Current demands to the professionals of the Special Education in the Chilean context. Latin American Journal of Inclusive Education, 4(2), 177–198. Retrieved from https://revistainclusiva.ucentral.cl/revistainclusiva/article/view/4_2_011

Issue

Section

Temática Libre