Concerted School "Alto Trujillo" Perú. Experience that renews the pedagogical practices and challenges to educational institution

Authors

  • Ángela Reymer Ministerio de Educación

Keywords:

Living together, Learning, Democratic managament, Projects

Abstract

The diverse manifestations of violence within social groups, call for a renewed education system, with effective mechanisms to institutionalize a culture of democratic life and to forge adequate and relevant learning for responsible citizenship. Experience suggests a new model for public schools with a focus on human rights, where it is necessary to rethink the meaning of education and to renew the traditional styles of educational management, both pedagogical and institutional. This model emphasizes the structural causes that prevent building effective educational environments for learning and living together: how to learn and how to live together in school.

Author Biography

Ángela Reymer, Ministerio de Educación

Doctora en Educación y Magíster en Educación Superior, con sólidos conocimientos y amplia experiencia en el diseño, ejecución, monitoreo y evaluación de programas y proyectos educativos así como en planeamiento estratégico institucional. Actualmente, se desempeña en la Oficina de Cooperación Internacional del Ministerio de Educación, como Coordinadora del área de Educación de la Comisión Nacional Peruana de Cooperación con la UNESCO y de la red de las Escuelas Asociadas UNESCO-Perú. Asimismo realiza docencia en la Unidad de Posgrado de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos.

Published

2012-11-01

How to Cite

Reymer, Ángela. (2012). Concerted School "Alto Trujillo" Perú. Experience that renews the pedagogical practices and challenges to educational institution. Revista Latinoamericana De Educación Inclusiva - Latin American Journal of Inclusive Educatio, 6(2), 91–110. Retrieved from https://revistainclusiva.ucentral.cl/revistainclusiva/article/view/6_2_006