Access to university of certain groups in the spanish context

Authors

  • Joaquín Gair´ín Universidad Autónoma de Barcelona
  • José Luis Muñoz Universidad de Valencia

Keywords:

University, Access, Specific groups, Inclusion, Measures

Abstract

The contribution addresses the issue of access to university of certain groups in the Spanish university context. Specifically, the analysis centres on its peculiarities, requirements and other determining factors with an impact on access to university for people over 25, 40, 45 and 50 years of age and disabled students. Various measures are also defined to promote the presence of these specific groups in university and which focus on attraction, incorporation, reception and retention of students in the context of a university that aspires to be inclusive, open to all and a promoter of learning throughout life.

Author Biographies

Joaquín Gair´ín, Universidad Autónoma de Barcelona

Pedagogo y Catedrático de Didáctica y Organización Escolar. Ha sido director de un centro educativo, decano de facultad, director del ICE y actualmente es director del Departamento de Pedagogía Aplicada de la Universidad Autónoma de Barcelona. Es coordinador del Equipo de Desarrollo Organizacional. Las líneas de investigación sobre las que trabaja son: desarrollo organizacional, educación inclusiva, gestión del conocimiento y tutoría.

José Luis Muñoz, Universidad de Valencia

Pedagogo y Doctor en Pedagogía. Es profesor del Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Valencia y ha sido profesor del Departamento de Pedagogía Aplicada de la Universidad Autónoma de Barcelona. Investigador del Equipo de Desarrollo Organizacional, trabaja en las líneas de investigación de desarrollo socioeducativo, mejora organizacional, educación inclusiva, gestión del conocimiento y tutoría.

Published

2015-05-15

How to Cite

Gair´ín, J., & Muñoz, J. L. (2015). Access to university of certain groups in the spanish context. Revista Latinoamericana De Educación Inclusiva - Latin American Journal of Inclusive Educatio, 9(1), 127–142. Retrieved from https://revistainclusiva.ucentral.cl/revistainclusiva/article/view/9_1_009