Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Indexaciones
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Submissions
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 1 (2017): Educación y Redefiniciones Identitarias: Cruces Étnicos y Socioculturales
Vol. 11 No. 1 (2017): Educación y Redefiniciones Identitarias: Cruces Étnicos y Socioculturales
Coordinador sección temática: Miguel Alvarado Borgoño
Published:
2017-05-15
Full Issue
PDF (Español (España))
Editorial
The Grouping of Students according to Levels of Academic Performance. A Subtle Form of Segregation
Cynthia Duk, F. Javier Murillo
11-13
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100001
Sección Temática
Presentation: For a Time of Rooting: Identity and Educational Inclusion
Miguel Alvarado Borgoño
17-19
HTML (Español (España))
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100002
From Diversity to the Construction of Educational Needs in Primary Schools. An Intersectional Analysis from Spain
Alejandro Paniagua
21-34
HTML (Español (España))
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100003
The Redefinition of Social Scientists Identities from Latin America: Towards a New Intellectual Colonialism?
Jorge Gibert
35-55
HTML (Español (España))
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100004
Somos Mexicanos, no Somos Negros: Educar para Visibilizar el Racismo “Anti-Negro”
Rodrigo Zárate
57-72
PDF (Español (España))
Socio-territorial Research: A Proposal to Understand the Processes of Inclusion of Migrants in Schools
Natalia Salas-Guzmán, Felipe Kong, Renato Gazmuri
73-91
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100006
Teaching Identity for Quality as Standardization in the Schools of the Biobio Region
Donatila Ferrada
93-107
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100007
The Configuring of Apprentice Identity in School: Obstacles in the Pedagogical Relation and its Incidence in Early School Dropout Processes
Cristina Julio-Maturana
109-129
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100008
Memoria, Procesos Identitarios y Pedagogías: El Caso Chileno
Graciela Rubio, Jorge Osorio
131-150
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100009
Temática Libre
Representations of Sexuality in Functional Diversity Discurses Circulating in Chile
Milene Le Feuvre Orrego, Claudia A. Calquín Donoso
153-170
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100010
Inclusive Higher Education in Some Latin American Countries: Progress, Obstacles and Challenges
M. Stella Fajardo
171-197
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100011
The Development of the Main Processes of Ecuadorian Higher Education Facing the Challenge of Educational Inclusion
Rafael Félix Bell
199-212
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100012
Improving Study Habits of Undergraduate Students that Failed a First Semester Course
Ernesto Schiefelbein, Alberto Lecaros
213-224
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100013
Analysis of Inclusive Evaluation Practices of Three Preschool Education Teachers in Mexico
Claudia Isabel Martínez Zapata, Ismael García Cedillo
225-243
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100014
Collaborative Counseling in Municipal Schools: Positions and Challenges of the Role of Critical Friend in an Inclusive School Development Project
Jorge Eduardo Soto Cárcamo, Ignacio Figueroa Céspedes, Cristopher Yáñez-Urbina
245-264
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100015
Situational Diagnostic into a Capacitation Work Center in Mexico: Challenges to Address the Diversity
David U. López Quirino, Juana M. Méndez Pineda, M. del Rosario Auces Flores
265-281
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100016
Revisión y Análisis Documental para Estado del Arte: Imaginarios Sociales sobre Inclusión Educativa
Ricardo Andrés Castro Cáceres
283-297
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.4067/S0718-73782017000100017
Gestion
Language
English
Español (España)
indexaciones
Information
For Readers
For Authors
For Librarians