Special Education in the United States: status, benefits and challenges for inclusion

Authors

  • Kelly Kathleen Metz Universidad de Arizona
  • Alex Chambers Universidad de Arizona
  • Todd Fletcher Universidad de Arizona

Keywords:

Special education, Policies, Inclusive practices

Abstract

The authors provide a brief history of special education in the Unites States and describe the current status of special education with an emphasis on the benefits, challenges and obstacles faced by educators in moving toward inclusive education policies and programs. Special education teacher preparation programs are examined in regard to the manner in which they prepare future special educators for serving students in an inclusive environment. The authors conclude with suggestions for overcoming obstacles toward inclusion and improving the quality of inclusive special education services.

Author Biographies

Kelly Kathleen Metz, Universidad de Arizona

Candidata doctoral en el Departamento de la Discapacidad y de Estudios Psicoeducativas en la Universidad de Arizona tiene 22 años de experiencia enseñando a estudiantes con una variedad de necesidades de educación especial en una variedad de escenarios educativos. Ha realizado investigaciones sobre la educación inclusiva para estudiantes con necesidades especiales y en formación de profesores de educación especial.

Alex Chambers, Universidad de Arizona

Candidato a doctor en el Departamento de la Discapacidad y de Estudios Psicoeducativas en la Universidad de Arizona es un ex intérprete de lenguaje de señas, e instructor de lengua de signos. Sus intereses de investigación son la defensa propia (self advocacy) y la ley de educación especial.

Todd Fletcher, Universidad de Arizona

Profesor distinguido de Outreach en el Departamento de la Discapacidad y de Estudios Psicoeducativas, Colegio de Educación, en la Universidad de Arizona. Es bien conocido por su sus investigaciones en educación inclusiva y programas de capacitación de maestros de educación especial, tanto en Estados Unidos como en México. El es fundador y director del Resplandor, una asociación civil y centro educativo en Guanajuato, México que beneficie a niños y familias en comunidades rurales.

Published

2013-11-01

How to Cite

Metz, K. K., Chambers, A., & Fletcher, T. (2013). Special Education in the United States: status, benefits and challenges for inclusion. Latin American Journal of Inclusive Education, 7(2), 63–76. Retrieved from https://revistainclusiva.ucentral.cl/revistainclusiva/article/view/7_2_006

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.